Психологически особености на изпитната тревожност при ученици в юношеска възраст и практики за нейното намаляване

В статията са изследвани психологическите особености на изпитната тревожност при ученици в юношеска възраст. Представено е влиянието на различни стратегии за справяне с изпитната тревожност. Разгледани са практики, които могат да помогнат на учениците за овладяване на тревожността.
Описани са личностни характеристики на ученика, които предразполагат към по-високи нива на тревожност. Сравнени са различни научни подходи към изследвания проблем. Посочена е приложимостта на подходите за развиване на умения за справяне с тревожността в учебна среда.
Разкрита е практическата полза от използването на различни техники за контрол и преоценка на изпитната ситуация. Представено е как чрез активно справяне и родителска подкрепа могат да се намалят безпокоящите мисли и да се подобри училищното представяне.