Работа с учениците по правата на детето – управленски аспекти

Статията разглежда въпроси на съвременната европейска политика по отношение на децата и техните права. Представени са актуални стратегически документи, отразяващи виждането за децата като равностойни участници във вземането на решения, свързани със собственото им благополучие. Коментират се проекции на европейската политика за децата в български документи, както и разпределянето на отговорностите между различните управленски равнища. Специално внимание се обръща на работата с децата в училище. Аргументира се ролята на ателиетата по правата на детето, като форма за учене чрез дейност и преживяване. Извеждат се изводи за факторите, влияещи върху ефективността на ателиетата и за ролята им за формирането на култура по правата на детето. А тя на свой ред е в основата на превенцията на проявите на агресия от децата в училище и извън него.