Формиране на професионално-педагогическа компетентност в областта на хигиената и здравното образование

Формирането на хигиенно-здравни знания и умения се извършва най-ефективно в начална училищна възраст. На преден план излиза необходимостта от преподаване от началните учители на научнообоснована и систематизирана информация, за да се постави основата за изграждане на здравословен начин на живот на учениците. Това, заедно с нормативните промени в сферата на здравното образование и професионално-педагогическите компетентности, поставя нови, по-големи изисквания към академичната подготовка на студентите педагози.
Целта на това изследване е анализ на степента на формиране на професионална компетентност в областта на хигиената и здравното образование на бъдещите начални учители. Основните методи, които се използват за реализирането ѝ, са дидактическо тестиране, педагогическо наблюдение, решаване на казуси.
Резултатите показват, че след проведено специализирано обучение студентите от специалности „Предучилищна и начална училищна педагогика“ и „Начална училищна педагогика с чужд език“ формират на задоволително ниво здравни знания, умения за преподаването им в начален етап и способности за организиране на учебен процес, съобразен със хигиенно-здравните изисквания.