Проект „И аз мога” – реален шанс за приобщаващо образование на децата със специални образователни потребности в СОУ „Св. Паисий Хилендарски” гр. Златица

В настоящата статия се разглежда проблемът за обучение на деца със специални образователни потребности в контекста на най-новите акценти в политиката на съвременното българско образование за осмисляне на българското училище като хуманистична организация. Съпоставят се термините „интегрирано обучение” и „приобщаващо образование”. Разясняват се основни характеристики на училищната среда, които са предпоставка за успешно приобщаване на децата към нея. Описва се практика за приобщаващо образование на деца със специални образователни потребности в Средно общообразователно училище „Св. Паисий Хилендарски” гр. Златица, създадена чрез реализация на проект „И аз мога”, финансиран от Европейския социален фонд.