Образование по изкуствата в канадските училища като инструмент за развитие на ключовите компетенции на учениците
DOI: 10.15547/PF.2018.008
Статията е посветена на обучението по изкуства в канадските училища, използвано като средство за развитие на ключовите компетенции на учениците. Доказано е, че образованието по изкуства изпълнява много функции (развива индивидуални способности, осигурява право на образование и културно участие, подобрява качеството на образованието и изразяването на културното разнообразие) и има различни предимства (вътрешно и външно) за хората. То допринася за цялостното развитие на учениците (морално, физическо, когнитивно, емоционално и т.н.), повишава тяхната мотивация и академичен успех. Статията показва, че образованието по изкуства е мощен инструмент за развитие на основното образование – включително и на ключовите умения, които учениците трябва да развият преди завършване на училище: естетически израз, гражданство, комуникация, личностно развитие, решаване на проблеми, технологична компетентност, духовно / морално развитие.