За професията учител през призмата на нормативност, теория и операционалност
DOI: 10.15547/PF.2019.001
Професията учител е изследователско предизвикателство за всеки един автор. Тя е най-интензивно променящата се, в своята специфика и нюанси професия. Тя е професия – огледало на общественото развитие. Ето защо за нея се пише по-често, коментира се ярко и разнопосочно. Настоящата статия е рефлекс от зададения въпрос: Защо само педагогическа компетентност не е достатъчна за учителя на 21 век?, от проф. В. Гюрова (Гюрова, 2018). В опита си да се продължи дискусията, в статията се основополагат въпросите как, какво и защо. Разглеждат се нормативни, теоретични и операционални структури, свързани с квалификацията на учителите. Предлагат се съвременни прагматични виждания за обучението на учителите и тяхното стимулиране за развитие на методическа компетентност като операционална структура на изследователските умения.