Нагласи към приобщаващото образование на учениците с церебрална парализа
DOI: 10.15547/PF.2019.003
Успехът на приобщаващото образование зависи от действието на много фактори, един от които е нагласата на обществото към нуждаещите се от приобщаване в образователната сфера. Проучени са нагласите на 47 родители на деца с типично развитие към интеграцията на учениците с церебрална парализа в масовото училище. Използвана е анкета с 5 въпроса. Резултатите показват, че: нагласите са само в общи линии адекватни и хуманни, но следва още да се развиват в необходимата положителна насока; родителите в голямата си част се отнасят критично към законодателната база и държавната политика за образователна и социална интеграция на хората с увреждания. Основната работа по осъществяването на приобщаващото образование е постигнато, но предстои още работа за неговото утвърждаване както чрез инструментите на законодателната политика, така и по пътя на хуманизацията на обществото.