Интегриране на музика в чуждоезиковото обучение

В статията се представят резултати от научни изследвания, които разкриват как заниманията с музика влияят върху езиковото развитие. Излага се тезата, че за да могат да осъществяват интеграция между културно-образователните области, бъдещите учители следва да се запознаят с теоретичните основания и да изпробват в практиката някои от възможностите за интегриране на музика в чуждоезиковото обучение. Съобщават се резултатите от анкетно проучване със студенти относно знанията им за влиянието на музиката върху езиковото развитие и вариантите за интегриране на музикални елементи в езиковото обучение. Проучването е направено по повод въвеждането на новата академична дисциплина в учебния план на анкетираните студенти „Музикални творби в ранното езиково обучение (английски език)”. Въз основа на получените данни се формулират изводите, че: независимо от факта, че представите на бъдещите учители за влиянието на музиката върху езиковото развитие са все още непълни и неточни, всички те изразяват положително отношение към включването на музикални елементи в ранното езиково обучение и новата академична дисциплина от една страна ще им даде възможност да се запознаят с резултатите от скорошно проведени научни изследвания, свързани с тази проблематика, а от друга – ще им помогне да придобият компетенции за интегрирането на музикални творби в процеса на ранното чуждоезиково обучение.