Образователна стая на загадките или как да превърнем кабинета по чужд език в мистериозно пространство за учене
DOI: 10.15547/PF.2022.021
Методологията на образователните стаи на загадките се използва с цел повишаване на компетенциитечрез създаване на мотивиращо и увлекателно учебно преживяване. Играта ,,Образователна стая на загадките“ се характеризира с конкретен фокус върху учебните цели, които са вплетени в общия дизайн, концепция, съдържание и преживяване. Заложените цели могат да бъдат както за изграждане, така също и за демонстриране на определени ключови компетентности и умения: умения за създаване и работа в екип, комуникативни умения, умения за времево управление, умение за критично и креативно мислене. В чуждоезиковото обучение (ЧЕО) образователните стаи на загадките се прилагат, като основно се възлагат лингвистични загадки, свързани с проява на наблюдателност, комбинативност, съобразителност, ориентация в пространството, отборност. В същото време чрез тях обучението става увлекателно и забавно, като процесът е социален и свързва учебното съдържание с реалния живот. В статията се представят основните етапи на организация при превръщането на класната стая в образователна стая на загадките и реализацията й в час по чужд език-английски.