Използване на ролевата игра в час по български език в 5. клас за усвояване на речевия етикет при ученици билингви

Голяма част от учениците, с които работя са билингви от ромски произход. Не са от най-ученолюбивите, но имат желание да се научат да общуват правилно. В работата си срещам трудности от различно естество – липса на мотивация; неумение да общуват с учители, учебен материал, който трудно осмислят, притеснения от беден лексикален запас от думи на български език и недобро владеене на езика. Целта ми е чрез използването на ролева игра в обучението по български език в пети клас в мултиетническа среда да повишава мотивацията на учениците да общуват, използвайки речевия етикет; да усвоят и затвърдят своите знания, умения и навици за използването на етикетни формули в официално общуване. Чрез ролевата игра учебният материал става по-интересен, достъпен и практически приложим.