Наставничеството – фактор за реализация на политики за ефективни учители
DOI: 10.15547/PF.2015.033
Последните проучвания показват, че качеството на учителите е основният училищен фактор за постиженията на учениците и че няколко последователни години на изключително високо ниво на преподаване са в състояние да преодолеят пропуските в обучението на ученици в неравностойно положение. Съществена роля за подготовката им играе изграждането на система за наставничество като неделима част от адаптацията на младия специалист към професията, неговото цялостно развитие и усъвършенстване. Тя трябва да дава практическа и теоретична подкрепа на работното място и, едновременно с това, да помогне на новия учител да свикне с професията и да го мотивира към професионално израстване. В статията са представени цели на политиките за ефективни учители и възможностите на наставничеството за реализацията им.