Образователни политики в ЕС в български контекст
DOI: 10.15547/PF.2015.012
Политиките на Европейския съюз по отношение на училищното образование следват поредица от приоритети. Тяхната цел е да осъществят запазването на националната идентичност и спецификите на образованието във всяка държава членка. Едновременно с това се проправя пътят успешно да се върви към единна Европа, базирана на знанието и на ученето през целия живот. Предизвикателствата пред модерното общество на знанията и технологиите трябва да се регламентират за всички – в стратегическата рамка за европейско сътрудничество в областта на образованието и обучението. Основната цел на провежданите политики е да се оказва подкрепа на държавите-членки за развитие и синхронизиране на образователните и обучителните системи за признаването на знания, умения и компетенции, за да направи по-лесен процесът за всички – да учат и работят навсякъде в Европа. Остава открит и недостатъчно изследван въпросът как точно се вписва в тези политики реформиращото се образование в нашите условия.