Влияние на стила на родителство върху степента на развитие на речевите умения при деца от 3-4 години

Практиката все по-често сблъсква специалистите с проблеми свързани със закъсняло речево развитие при децата, които на тригодишна възраст все още не са формирали своите езикови умения или ако има някакви езиково и говорни умения, то те са крайно незадволителни. Факторите за поява на нарушения на езика и говора са разнообразни, а относно някои нарушения и все още неустановени, но те остават извън предмета на настоящото изследване. Безспорен факт е, че семейството е тази социална единица, в която следва детето да усвои речевите и говорни умения. Тази статия разглежда въпроса дали родителски отношения като дистанцираност или прекомерна взискателност дават отражение върху степента на формиране на езиковите и говорни умения на децата в тези семейства.