Групова логопедична работа за подобряване на уменията за писане на ученици в начална училищна възраст

Проблемът с нарушенията на писмената реч при ученици в начална училищна възраст е един от най-актуалните през последните години. Специфичните нарушения на писането (дисграфията) се оказат важен фактор за усвояването и овладяването на училищния материал. Броят на учениците, които срещат затруднения в овладяването на процеса писане през последното десетилетие, се увеличава. Своевременната намеса на специалистите логопеди значително би подобрила процеса на овладяване на писмената реч, което от своя страна би подобрило и социалното функциониране на учениците. Системата от корекционно – терепевтични средства и груповата работа с ученици, при които се наблюдават специфични нарушения на писането, дават значителни резултати в посока подобряване на писмената реч при ученици, диагностицирани като деца със сериозни трудности в овладяване на писането.